divendres, 3 d’abril del 2020

Glosses per la vida quotidiana


Les persones hem de relacionar-nos amb sinceritat i transparència. Hem d’evitar l’engany i la suspicàcia. No hem judicar amb arrogància els comportaments dels altres. En tot moment hem de ser humils i buscar l’enteniment en lloc de la confrontació. “Aquell de vosaltres que no tingui pecat, que tiri la primera pedra” (Jn 8,7)

Les persones necessitem expressar les angoixes i pors que sentim. Davant d’elles expressem la nostra intranquil·litat i busquem consol. En aquests moments, com els que estem vivim, reclamem ser acollits en les nostres penes i expressem el nostre desig de salvació. Volem sortir el més ràpidament possible d’aquest mal son i demanem ser reconfortats.

Escolta, Senyor, la meva pregària,
que el meu clam arribi fins a tu.
No m'amaguis la mirada
en hores de perill;
sempre que t'invoco,
escolta atentament,
no triguis a respondre'm.

(Salm 102,2-3)

Hi ha moltes persones més preocupades en guardar les aparences que mostrar-se sincerament com són. Podem caure en la temptació de viure més en les aparences que en la veritat. Si ho fem ens enganyem a nosaltres mateixos i els altres. Perdem la nostra llibertat interior quan volem fingir allò que no som. Siguem lliures i mantinguem-nos fidels a les nostres creences i principis. “Si us manteniu ferms en la meva paraula, realment sereu deixebles meus; 32 coneixereu la veritat, i la veritat us farà lliures” (Jn 8,31)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada