dimarts, 21 d’abril del 2020

Recull de pregàries personals pel temps de confinament


La pregària és l’exercitació espiritual per excel·lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. És una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

21 abrilLi he tret el pes de les espatlles i els cabassos de les mans.  Has cridat quan et veies oprimit: t'he salvat, t'he respost en el tro misteriós, t'he provat a les fonts de Meribà” (Sl 81,7-8)

22 abrilEscolta, poble meu, l'advertiment! Tant de bo m'escoltessis, Israel! No tinguis déus estrangers, no adoris els déus dels pagans. Jo sóc el Senyor, el teu Déu, que t'he tret de la terra d'Egipte; obre la boca, que jo te l'ompliré.” (Sl 81.9-11)

23 abrilTant de bo que el meu poble m'escoltés i seguís els meus camins! En un instant jo venceria els seus enemics, giraria la mà contra els seus opressors. Els qui detesten el Senyor se li sotmetrien, fóra aquest el seu destí per sempre. L'alimentaria amb la flor del blat i amb la mel abundant de les roques”. (Sl 81,14.17)

24 abril Ensenya'ns a comptar els nostres dies per a adquirir la saviesa del cor” (Sl 90,12)

25 abril És bo de lloar l'Altíssim, de cantar al teu nom, Senyor, de proclamar al matí el teu amor, i de nit la teva fidelitat”, (Sl 92.2-3)

26 abrilNi que els injustos creixin com l'herba, ni que arribin a florir els amics de males arts, acabaran destruïts per sempre més. Però tu, Senyor, ets excels per sempre!” (Sl 92,8-9)

27 abrilEls justos creixeran com les palmeres, es faran grans com els cedres del Líban” (Sl 92,13)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada