Forma part del nucli bàsic de la
tradició cristiana que l'amor ha d'estar present i penetrar totes les relacions
socials, especialment aquells que tenen el deure de proveir al bé dels pobles.
La Doctrina Social de l’Església és ben clara al respecte. “la caritat, senyora i reina de totes les
virtuts. La salvació desitjada ha de ser fruit principalment d’una efusió de
caritat; volem dir aquella caritat cristiana que reuneix en si tot l’Evangeli i
que, disposada sempre a sacrificar-se pel proïsme, és l’antídot més segur
contra l’orgull i l’egoisme del món” (Compendi nº 581). Aquest amor és
anomenat “caritat social” o "caritat política" i s'ha d'estendre
a tot el gènere humà.
L’«amor social» es situa a les antípodes de l'egoisme i
l'individualisme. És una visió no unidimensional de la política i de la vida
social, com succeeix en la majoria de visions que es queden en una lectura
exclusivament sociològica. La política no pot oblidar que el desenvolupament
integral de la persona i el creixement social són dues realitats
interdependents. L'egoisme, per tant, és l'enemic més deleteri d'una societat
ordenada: la història mostra la devastació que es produeix en els cors quan
l'home no és capaç de reconèixer un altre valor i una altra realitat efectiva
que dels béns materials, la recerca obsessiva sufoca i impedeix la seva
capacitat de lliurament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada