La saviesa és una manifestació
de Déu. Ella és una camí de felicitat. ¿Què és la saviesa?. L’experiència de la
primitiva comunitat cristiana adverteix que es tracta d’una “ saviesa que no és del món...Cap dels
dirigents del món present no l'havia coneguda.” (1C 2,6-8) o “si entre vosaltres algú es té per savi
segons la saviesa del món present, que es faci ignorant, per poder arribar a
ser savi de veritat. Perquè, davant de Déu, la saviesa d'aquest món és
ignorància” (1C 3,18.19). La saviesa del món no és font per descobrir la felicitat
i o poder escoltar Déu. Tampoc aquella saviesa dóna resposta a les preguntes
que ens fem sobre el sentit última de la nostra existència. Sense la saviesa
divina seguim sent individus en recerca de sentit.
Allò que el món ens proposa no
són respostes definitives o últimes a les preguntes sobre el sentit de la vida.
Per avançar cal acollir la saviesa que Déu dóna als humans fruit de que fórem
creats a partir de la l’alè del seu esperit. L’Antic Testament està travessat
per referències a la saviesa on s’explica el seu sentit el seu sentit. Mirem, el
següent text “escolta, Israel, els
preceptes de vida... Has abandonat la font de la Saviesa. Si haguessis seguit el camí de Déu, hauries viscut en pau
per sempre. Aprèn on es troba la prudència, on és el vigor, on és la intel·ligència, i coneixeràs al mateix
temps on es troba la vida llarga i bona, on és la llum dels ulls i la pau. Però, ¿qui ha descobert
l'indret de la prudència? ... Només la coneix el qui ho sap tot. És ell qui l'ha trobada amb el seu enteniment
... Ell és el nostre Déu, ningú no se li pot comparar. I és ell qui ha descobert tots els camins de la
Saviesa... És això el llibre dels manaments de Déu, la llei que perdura per sempre més. Tots els qui la
guarden s'encaminen a la vida, però els qui l'abandonen moriran” (Ba 3,9-4,4).
La instrucció de la saviesa és
una exigència pels cristians “instruïm en
tots els secrets de la saviesa per conduir-los al terme del seu desplegament en
Crist” Col (1,24-2,3). El mateix sant Pau recomana a les comunitats
cristianes treballar la saviesa perquè a partir d’ella trobarem a Déu: “que la paraula de Déu habiti en vosaltres
amb tota la seva riquesa, instruï-vos i encamineu-vos els uns als altres en
tota mena de saviesa” (Col 3,16b). A partir d’aquesta trobada amb Déu les
persones adquirim un nou coneixement que, a la vegada, va transformant-se a
partir d’aquesta permanent descoberta de l’experiència íntima de Déu, “revestit de l’home nou, que es va renovant a
imatge del seu creador i avança cap al ple coneixement” (Col 3,10).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada