L’evangelista
Joan comença el relat de l’Evangeli amb l’assistència de Jesús a una festa: una
casament Canà de Galilea (Jn 2,1-12). Si el lloc escollit, la Galilea ja és de
per si tot un missatge, la circumstància també. Tampoc passa desapercebut el
fet que Jesús deuria estar per la festa, perquè en un primer moment no sembla estar
atent al problema de que la festa no hi havia vi. Pel que sembla, segons el que
dirà el cap de servei, el convidats s’havien acabat les provisions de vi. Davant
d’aquest situació la mare de Jesús li demana la seva intervenció.
El
miracle de Jesús, el primer dins del relat Joan, és un sí mateix el missatge
perquè servei per manifestar “la seva glòria,
i el seus deixebles cregueren en ell”. El miracle és el signe que ajuda a despertar
l’interès pel personatge. Signe, per altra part, ben sorprenent, convertir uns
dipòsits d’aigua amb vi del bo. Ben segur que les persones que estaven en el
boda quedaren impressionats pel que havien vist i començaren a interessar-se
per aquell convidat que compartia amb ells la festa.
L’aparent
irracionalitat del miracle és el converteix en signe de que Jesús és un personatge
diferent dels predicadors de salvació que, ben segur, deurien existir en
aquella època. Per altra part, la conversió de l’aigua en vi del bo, és també
un fet paradoxal. El cap de servei del casament exclama que “tothom serveis primer els millors vins i,
quan els convidats ja han begut molt, els vins ordinaris”. La novetat del
signe de Jesús és que ara, amb ell, arriba el que és millor. A partir d’aquest
gest, l’evangelista comença a narrar el contingut d’aquest gest en forma de
nous missatges, gestos i signes que són font de vida. El millor que està per
venir, ara ja és present.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada