divendres, 31 de març del 2017

Glosses per la vida quotidiana

¿Què dóna sentit a la vida? Les persones, en un moment o altre, ens fem aquesta pregunta. Podem explorar diverses maneres de respondre-hi. Una manera pràctica per trobar una resposta a la pegunta és: estimar als altres. A partir d’aquesta experiència de plena donació, tot té un altre sentit. “Cerqueu el bé i no el mal; així trobareu la vida i el Senyor serà amb vosaltres” (Am 5,14)

Cal tenir confiança amb aquells que ens volen el bé. No som illes. No estem aïllats a les relacions humanes. Hi ha moltes persones bones que són agents de pau i bé. Hem de confiar-hi i deixar que guien les nostres passes per la vida. “El Senyor és el meu pastor, no em manca res, em fa descansar en prats deliciosos; em mena al repòs vora l’aigua, i allí em retorna” (Salm 22,1-2)

Els cristians creiem esperançats que hi ha alliberament en el transcurs de la història. Tenim la promesa de que es poden vèncer les contradiccions que són font d’injustícia i causen sofriment en moltes persones. Els fonaments d’aquesta esperança són, bàsicament, el compromís de moltes persones a favor de la justícia i la pau. La nostra responsabilitat és participar activament a favor d’aquesta lluita a favor d’aquesta esperança. “Et destino a ser aliança del poble, a restaurar el país, a donar possessió d’heretats devastades, a dir als empresonats “Veniu fora”, i als qui viuen a la fosca “Sortiu a la llum” (Is 49,8-9)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada