Hi ha una anotació de
l'historiador Wakidi (747-823) comentant que Abdallah ibn Sa'd ibn Abi Sarh,
germà de llet d'Uthman, i un esclau cristià van tenir algun paper en la
redacció de l'Alcorà. Un altre historiador, en aquest cas molt important en
l'islam, Tabari (838-923), va proposar que Alí i Uthman van començar a escriure
la revelació de Muhammad però quan van desaparèixer el seu treball va ser
continuat per Ubayy i Zayd. Aquest historiador explicà que la gent increpava a Uthman
dient que "l'Alcorà eren diversos
llibres i vas desacreditar-los tots menys un". Mentre Abu Bakr i Umar
havien mantingut la transmissió de la revelació, Uthman havia destrossat el
llibre. Era evident que el judici de Tabari sobre Uthman era molt negatiu.
Fins aquí, a grans trets, s’han
explicat en vàries notes alguns dels relats més sòlids sobre l'origen de
l'Alcorà. De tots ells el relat d'Al Bujari va esdevenir la versió islàmica
canònica de com va ser compost l'Alcorà. No obstant això alguns islamòlegs
moderns es pregunten com pot ser que, després d'uns 238 anys després de la mort
de Muhammad s'escollís una font de transmissió oral com veraç, desestimant
totes les restants. Ningú té una resposta convincent a aquesta qüestió.
La descripció que fa l'Bujari de
la confecció de l'Alcorà persegueix certificar l'autenticitat de tot procés
perquè estableix una cadena de transmissió inqüestionable: els tres primers
líders de la comunitat musulmana. A més, tenia un altre interès, deixar clar
que ser un Omeia, Uthman, qui va realitzar la recol·lecció dels materials que
van donar origen a l'Alcorà. Hi ha qui sosté que Uthman va manar realitzar una
nova fixació d'un text canonge de l'Alcorà per contrarestar el poder dels Qurra, personatges que s'havien
convertit en recitadors professionals de l'Alcorà, vivien d'això i tenien un
gran poder entre la població musulmana arribant a qüestionar en algunes
ocasions el poder del líder polític-religiós de la comunitat. D'altra banda,
davant l'absència d'un text normatiu escrit l'Alcorà, va donar a peu que alguns
Qurra inventessin històries per
afavorir els seus interessos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada