La idea d'una manipulació de
l'Alcorà va tenir molta acceptació, en un principi entre la comunitat alida,
els partidaris d’Alí. Durant els primers anys de l'islam, a llarg del temps en
el qual l'Alcorà va ser recopilant fins a adquirir la seva forma última al
califat d'Abd al Malik, van haver moltes denúncies sobre les addicions o
supressions de versicles alcorànics per satisfer els interessos del poder
polític. Alguns islamòlegs comenten que el context polític influí en el procés
de confecció de l'Alcorà. Diuen que les alteracions del text alcorànic són un
reflex del clima de violència desfermada després de la mort de Muhammad i les
lluites entre les diferents faccions de musulmans per liderar la comunitat.
Molts musulmans dels primers
temps consideraven, per diverses raons, que la versió feta per Uthman, la
considerada primera compilació de l’Alcorà, no era fidel a les revelacions
fetes a Muhammad i dites per ell. Diversos escrits d'aquella època demostren que
una sèrie d'erudits sunnites durant els tres primers segles de l'islam no van
deixar de criticar la vulgata d'Uthman per la seva violació de la revelació.
Les acusacions més explícites, més dures i més insistents contra la
falsificació de l'Alcorà feta pels tres primers líders de la comunitat, Abu
Bakr, Umar i Uthman van ser formulades per l'oposició alida, i, en concret del
xiisme imamí. Segons aquest corrent del xiisme Alí era l'única persona que
posseïa l'autèntic Alcorà recopilat. Aquest text era molt més extens que la
versió oficial, però havia estat descartat per les autoritats, principalment
perquè contenia un homenatge explícit a Alí com a futur hereu de Muhammad.
Davant el rebuig que va provocar aquesta versió Ali l’amagà i es va transmetre secretament
entre els que feien la funció d'imams dels xiïtes. Van ser els xiïtes imamíes acusaren
els sunnites d'haver falsificat l'Alcorà. La polèmica estava servida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada