Avui parlaré d’un tema poc
conegut. La composició de l’Alcorà. La tradició musulmana afirma amb contundència
que l’Alcorà reprodueix literalment el que Déu dictà a Muhammad. Aquesta
afirmació no es pot discutir. Però en els primers temps de l’islam van haver-hi
erudits que dubtaren que el text canònic fos realment la revelació rebuda. Al
segle IX aparegueren obres que parlaven de la manipulació de l’Alcorà. Tenien
títols prou suggerents: “Revelació i
falsificació”, “Revelació i alteració” o “L’Alcorà i la falsificació”. Hi havia preocupació perquè això hagués
passat. La qüestió de l’alteració de
l'Alcorà aparegué relacionada amb els problemes de la successió de Muhammad.
Les dues qüestions, falsificació i drets successoris en el lideratge de la
comunitat, han anat estretament unides.
Després de la mort de Muhammad el
seu gendre Alí pretengué succeir-lo però perdé la disputa amb un altre sector
de musulmans. Els partidaris d’Alí afirmaven que els seus contrincants a fi da
barrar-li el pas manipularen l’Alcorà. Tingueren oportunitat de fer-ho. L’Alcorà
en vida de Muhammad s’havia transmès oralment. Eren missatges per ser recitats.
Després de la mort de Muhammad, els primers líders de la comunitat musulmana
decidiren passar de la tradició oral a un text escrita per por de perdre el
record dels seus ensenyaments. Aquí comença tot. Deixo per uns següents
comentaris explicar com acabà tot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada