Vull defensar la honorabilitat i honestedat del pare abat
de Santa Maria de Montserrat, Josep Maria Soler. El conec, m’identifico amb el
que pensa diu i fa, i em sento en comunió amb la seva comunitat benedictina.
Ara l’abat, a més d’estar en el centre de la crítica d’alguns catòlics anònims,
és objecte d’atac per part de la caverna mediàtica. L’editorial d’ahir de
l’ABC, a més d’una difamació, és un perversió jurídica. Resulta que l’acusador,
l’editorial del diari, no ha de demostrar la veracitat de la seva acusació,
sinó l’acusat ha de provar que és innocent. Això és pervers perquè en termes
jurídics existeix el principi anomenat onus
probandi (càrrega de la prova). Aquest indica que allò que es normal es
suposa, mentre lo anòmal es prova. Per això també es diu affirmanti
incumbit probatio, es a dir, qui
afirma quelcom ho ha de provar.
Prou de grolleres manipulacions i difamacions. A Madrid hi
ha uns diaris ABC, la Razón, el Mundo i la Gaceta de los Negocios, cada un amb
el seu estil, que han agafat l’estratègia de la difamació per torpedinar el
procés sobiranista català. ¿Com ho fan?. Escampant rumors sobre la
honorabilitat d’algunes persones. ¿Amb quin objectiu? introduir dubtes en la
societat catalana i convèncer als espanyols que hi ha persones a Catalunya que
volen ser independents per escapolir-se de la justícia espanyola i així tapar
les seves corrupcions particulars. Des de fa mesos han disparat contra peces de
caça major. Intentaren desestabilitzar al president Mas vinculant-lo a uns
problemes fiscals del seu pare. A continuació ho han intentat fer amb el president
Pujol a través de les actuacions del seus fills.
Ara volen vincular al pare abat Josep Maria Soler, abat
de Santa Maria de Montserrat, a una important donació econòmica de l’empresari
José Maria Ruiz Mateos. Que la fundació del monestir hagi rebut una aportació
onerosa, no ha de fer pressuposar unes finalitats diferents més enllà de la
donació gratuïta. Si jo tingués diners, faria el mateix. Cadascú és lliura
d’administrar les seves obres caritatives com li plagui. Però el diari ABC opta
per altres interpretacions. L’estratègia comunicativa d’aquest diari és fer mal
allò que és catalanista. Tornen a difondre dubtes per tal de vincular una
persona honorable a un comportament reprovable. De nou, el mateix esquema, afavorir
que els ciutadans creguin que hi ha persones a Catalunya que volen la
independència per tapar corrupcions particulars.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada