He quedat perplex per l’anunci dels barris de Barcelona.
Considero que es tracta d’un petit desastre comunicatiu i per això d’una
publicitat innecessària. ¿Què ens explica aquesta anunci?. Dóna la impressió
que transmet l’organització administrativa de la ciutat, quin mal acudit. La
Barcelona ciutat cada cop menys es pot explicar administrativament. Els
ciutadans no tenen aquesta percepció del seu territori. La ciutat és un conjunt
de xarxes relacionals que s’entrecreuen i teixeixen la realitat urbana. Aquesta
visió administrativa mostra un desconeixement dels nous llocs socials per on
corre la vida de la ciutat.
El que s’ensenya de cada districte és excepcional, bonic
i endreçat. Digne d’un documental del món tan feliç com irreal. Centrar la
comunicació en aquestes imatges té el perill de no esgotar la realitat en
aquests missatges. Els barris de la ciutat (no districtes) són molt més
complexos i tenen molts rostres a ensenyar. Aquesta pluralitat de la realitat
pot tornar-se ràpidament en contra del missatge comunicat i ser motiu de
crítica. Fins al punt que aquesta pot tapar i imposar-se als mateixos objectius
comunicatius. Els barcelonins viuen una realitat complexa i travada per
problemes, alguns quasi de subsistència, que desdibuixen la possibilitat d’identificar-se
amb una realitat fantàsticament dolça. Per això no entenc la utilitat d’aquest
missatge ensucrat, tot i que reconec l’encert de la música.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada