divendres, 8 de maig del 2020

Glosses per la vida quotidiana


La imatge del pastor, i en concret el bon pastor, és prou potent per il·lustrar el que s’espera de les persones que tenen en l’amor la màxima guia pel seu comportament. El bon pastor estima, protegeix i atén amb desfici el seu ramat. Si estimem a les altres persones ho hem de fer amb l’actitud de vida que adopten els bons pastors. “Jo sóc el bon pastor. El bon pastor dóna la vida per les seves ovelles. El qui va a jornal, el qui no és pastor ni amo de les ovelles, quan veu venir el llop les abandona i fuig; llavors el llop se n'apodera i les dispersa” (Jn 10, 11-12)

Les persones cristianes han de creure en Déu tal com és i no tal com voldríem que fos. El problema és que més d’un cop esperem que se’ns digui el que volem sentir, i sinó es fa, dubten de la sinceritat de qui ens parla. Fins i tot llegim els textos sagrats buscant una confirmació dels nostre desitjos, no per sentir-nos interpel·lats. “Llavors els jueus l'envoltaren i li digueren: Fins quan ens tindràs en la incertesa? Si ets el Messies, digue'ns-ho obertament. Jesús els respongué: Us ho he dit, però no ho voleu creure. Les obres que jo faig en nom del meu Pare donen testimoni a favor meu, però vosaltres no creieu, perquè no sou de les meves ovelles” (Jn 10,24-26)

Bon dia a tothom. A Déu, ningú l’ha vist, i molt probablement, ningú el veurà. Però podem tenir notícies d’ella a partir del testimoniatge de vida de Jesús. El seguiment de la causa de Jesús és un camí per fer adquirir el coneixement de Déu com experiència personal. “Els qui creuen en mi, més que creure en mi, creuen en el qui m'ha enviat; i els qui em veuen a mi veuen el qui m'ha enviat” (Jn 12,4-45).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada