Llegint a Ibn Sa'd no queda clar qui va tenir la
iniciativa de recopilar l'Alcorà, si Umar o Uthman. Part d'aquesta ambigüitat
es deu al fet que no se sap amb certesa quina és la data exacta de la mort de l’escriba
Ubayy. Fins i tot, en un moment diu que el recol·lector de l'Alcorà va ser el
mateix Uthman. Encara que, en un altre moment comenta que el propi Umar havia
recollit la revelació de Muhammad en alguns suhufs.
En la crònica d'Iban Sa'd tampoc es diu que Hafsa, la vídua de Muhammad, fora
dipositària d'una primera redacció de l'Alcorà. Aquest historiador concedeix,
tant a Ubayy com a Zayd un paper destacat en la transmissió de l'Alcorà.
Considera que tots dos eren uns grans memorions del text de la revelació.
Encara que només esmenta que Ubayy va ser el compilador de les fulles soltes de
l'Alcorà però no Zayd, a qui el situa fora d'aquesta iniciativa i simplement
reconeix que era un expert en temes legals.
Tot i l'ambigüitat mostrada entre el paper d'Umar i
Uthman, Ibn Sa'd atribueix a Umar la primera iniciativa recol·lectora de
l'Alcorà, que no va poder acabar pel seu assassinat. No aporta més informació
per saber com va haver de realitzar aquest procés, encara que va comentar que
Ubayy havia realitzat un recull molt estesa per les tropes a Síria però Umar
valorava millor els treballs sobre l'Alcorà realitzats per Abu Darda a Damasc.
La veritat és que resulta sorprenent el silenci que Ibn Sa'd mostra sobre el
que va poder haver fet Uthman a favor del recull de Alcorà perquè contrasta amb
la versió oficial de recopilació dels textos alcorànics. Són silencis
preocupants segons comenten alguns experts corànics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada