Dins de cada país, l'enquesta sobre la fe i
pràctica islàmica de sunnites i xiïtes també troba percentatges similars entre
xiïtes i sunnites respecte la pregària i l’assistència a la mesquita. Només hi
ha una diferència important de comportament a Afganistan: els xiïtes afganesos
són 15 punts menys observants en les pràctiques islàmiques que els sunnites dia
(77% vs 92%) per cent. En altres llocs, els xiïtes i sunnites de tots els
països estudiats s'assemblen entre si en la freqüència de l'oració i
l'assistència a la mesquita.
Tot i compartir moltes creences i pràctiques
bàsiques, els xiïtes i sunnites difereixen bàsicament sobre l’acceptació de certes
pràctiques associada amb el mes Muhàrram.
Aquest més, el primer del calendari musulmà, sagrat per a tots els musulmans,
ho és especialment pels xiïtes. Aquest celebren el dia 10 d’aquest més l’Ashura on es commemora la mort del nét
del profeta Mahoma, Hussein. Per celebrar-ho es fan peregrinacions a la tomba
de Hussein o les tombes d'altres sants musulmans. Precisament, la veneració
dels sants és una pràctica que difereix entre xiïtes i sunnites. A l'Iran, per
exemple, aproximadament nou de cada deu xiïtes (89%) diuen que és acceptable a
l'Islam visitar els santuaris dels sants musulmans mentre que només un 28% dels
sunnites valora positivament aquesta pràctica.
En els cinc països musulmans estudiats menys
de la meitat de xiïtes i sunnites consideren que a l'Islam es permet demanar
ajusta als parents o avantpassats morts. Tot i que els xiïtes són
significativament més propensos que els sunnites a acceptar aquesta pràctica.
Les diferències són majors en Iraq (36) i Afganistan (34), mentre que també es
troben diferències significatives en Azerbaidjan (15) i el Líban (12). Només a
l'Iran no hi ha pràcticament diferències entre xiïtes i sunnites sobre
l’apel3lació als familiars morts o avantpassats
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada